سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اقتصاد سبز
 

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،‌مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در حوزه تجارت خارجی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان استان سمنان با اعلام این خبر گفت : در این مدت بیش از 41 میلیون تن کالای غیرنفتی از ایران صادر شده است . 

صبحدل افزود : کشورهای چین ، عراق ، امارات ، افغانستان و هند عمده کشورهای هدف صادراتی ایران هستند. 

 وی توجه به رقابت پذیری ، افزایش سهم صادرات صنعتی ، نقش بخش خصوصی در فعالیتهای تجاری ، رفع موانع و محدودیتهای صادراتی ، کاهش هزینه های اداری و افزایش شفاف سازی را از جمله برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای افزایش صادرات غیرنفتی عنوان کرد .

 همچنین پیگیری جدی برای الحاق به سازمان جهانی تجارت به منظور بهره برداری از منافع عضویت در این سازمان از دیگر برنامه این وزارتخانه است . 

 مشاور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در حوزه تجارت خارجی همچنین میزان واردات کالا به ایران در نیمه نخست امسال را 13میلیون تن کالا به ارزش 20 میلیارد دلار عنوان و اضافه کرد : رفع موانع و محدودیت های ارزی ، ارائه پیشنهاد حذف تعهد ارزی صادرکنندگان به دولت ، حرکت به سمت تک نرخی شدن ارز ، شناسائی برخی مقررات زائد و ارائه راهکارهای رفع محدودیت های بانکی را از اقدامات وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای تسهیل واردات است. 


[ سه شنبه 92/7/23 ] [ 7:57 عصر ] [ سجاد بلورزاده ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 24265